کد خبر: ۱۶۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری زرین‌دشت: 

 امامزادگان ملجأ و پناهگاه مؤمنین هستند

رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری زرین‌دشت گفت: زیارت امامزادگان در حکم زیارت پیامبر اعظم (ص) است، در طول تاریخ، امامزادگان ملجأ و پناهگاه مؤمنین بوده و مردم در این اماکن با خداوند متعال ارتباط برقرار می‌کرده و دعاهایشان به اجابت می‌رسید.

 حسن حسنی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، بیان کرد: زیارت امامزادگان در حکم زیارت پیامبر اعظم (ص) است، در طول تاریخ، امامزادگان ملجأ و پناهگاه مؤمنین بوده و مردم در این اماکن با خداوند متعال ارتباط برقرار می‌کرده و دعاهایشان به اجابت می‌رسید.

 وی افزود: یکی از این بقاع متبرکه شاه علم‌دار یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است که مقبره آن در ۸ کیلومتری جنوب دبیران و در دامنه کوهی به نام امامزاده کوه شاه علم‌دار قرار دارد، این امامزاده در گذشته دارای معماری سنتی و خشتی و گلی بود؛ اما از سال ۱۳۸۷ ساختمان امامزاده به‌وسیله مصالح بتونی و آهنی و آجر نوسازی شد.

 رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری زرین‌دشت خاطرنشان کرد: وجود چشمه آب، کُنارهای قدیمی همیشه‌سبز (کنار عزا) به همراه ارتفاعات زیبا با اشکال ژئومورفولوژی کارستیکی (آهکی)، زمینه مناسبی را برای گردشگری زیارتی و اکوتوریسم فراهم کرده است.

 حسنی‌نژاد ادامه داد: هزاران نفر از مردم شهر دبیران و روستای دهنو که توان رفتن به کربلا و شرکت در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان را ندارند مسافت ۱۲ کیلومتری شهر دبیران تا امامزاده شاه علم‌دار را از صبح زود پیاده طی می‌کنند، تا با حضور در مرقد این امامزاده جلیل‌القدر به ایشان تسلیت بگویند.

 وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، پیرامون شخصیت اهل‌بیت (ع)، یادآور شد: این ایام فرصت مناسبی است که فضائل و ویژگی‌های برجسته این بزرگواران را برشماریم و سبک زندگی‌مان را بر محور سجایای اخلاقی اهل‌بیت (ع) تطبیق دهیم.

 رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: اگر فضائل اهل‌بیت (ع) را در جامعه نشر دهیم، دیگر افرادی که خود را سلبریتی قلمداد می‌کنند به چشم نمی‌آیند و مردم رهایشان خواهند کرد و آنان نیز نخواهند توانست با موضع‌گیری‌های دشمن‌پسند، اعتقادات و باورهای مردم را خدشه‌دار کنند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان